piatok, 1. novembra 2013

Halloween in Málaga a.k.a full streets of masks.

Ešte s prvotným nadšením sa hlásim zas a znova. 
Dúfam, že všetci ste v zdraví prežili včerajšie Halloweenske oslavy. Ja som zažila prvý Halloween mimo svojej rodnej krajiny a musím sa priznať atmosféra bola naozaj skvelá. Toľko duchov, strašidiel, upírov, kostier som asi ešte nezažila. Halloween v Malage ma prekvapil ešte podvečer keď som stretávala celé rodinky s malými detičkami, kompletne v maskách, ktoré chodili po svojich štvrtiach a pýtali sladkosti od susedov. Typický americký zvyk, ktorý som tu naozaj nečakala. Ako som sa dozvedela je to tu bežný zvyk, takže prekvapená som tu bola jedine ja.
Masku sa mi nepodarilo zohnať, tak som si nakreslila na tvár tzv. Sugar skull, čo sa mi podarilo myslím, že aj celkom zdarne vďaka tutoriálu na youtube (na nezaplatenie ten youtube). Mala som blbý pocit keď som nastúpila takto zmaľovaná do busu a šofér mi ten pocit nevylepšil keď na mňa podivuhodne pozrel ale následný pohľad do plného autobusu príšer ma upokojil. To bolo nič v porovnaní s centrom mesta, kde hlavná ulica bola plnšia ako v strede turistickej sezóny a samozrejme zaplavená maskami. Celé centrum mesta bolo na tom podobne, ľudia kričali, spievali, tancovali.. no nedá sa to opísať treba to vidieť. Všetci veľmi priateľskí a zhovorčiví plus čo ma najviac potešilo, že mi veľa ľudí pochválilo moju španielčinu, tak som si trošku polietala od radosti. Každopádne bolo to naozaj skvelé.
Práve sa chystám pokračovať v kúzelnom Halloweene, kúzlením v kuchyni... alias večera volá. Dobre vidíte, španielsky časový rozpis je trošku rozdielny, i keď tento čas je aj pre španielov taký malý extrém. Bežne sú tu večere o 10pm a rôzne menšie či vačšie rozdiely aj v ostatných veciach. Keďže som tu strávila celé leto, nemala som na výber ako sa takmer všetkému prispôsobiť. Akurát premýšľam, že najbližší článok spravím o rozdieloch a postrehoch zo Španielska. 
Takže... Zostaňte naladení. :)
_________________________________________________________________________________
With an initial enthusiasm I am here again. 
I hope that all of you have survived all kinds of Halloween parties. Yesterday, I spent for the first time Halloween in foreign and I need to admit that it was an amazing experience. I have never seen in my life that amount of ghosts, monsters, vampires or skeletons. Firstly, Halloween in Málaga surprised me in the evening when I noticed families with small children, completely dressed up in mask. This is the typical habit of USA, families are going through neighborhood asking for sweets. They were really cute.
Unfortunately, I didn´t have any fancy costume. I only painted my face as a Sugar skull. I think that it worked quite well, thanks to tutorial on Youtube. I had a weird feeling when I got to the bus with mask on  and bus driver was not helping at all when he wondrously looked at me but next view at the bus full of monsters calmed me down. However, that was nothing in comparison with centre of the city, where main street was more full than in the middle of touristic season. Entire centre of the city was full of people, full of masks, people were screaming, dancing, singing... It´s not possible to describe, it has to be seen. Everybody were so friendly and talkative (what is not that surprising cause they are Spanish) plus what pleased me more, lot of people gave me compliments about my spanish. And you can imagine that I was flying of happiness all night. :D Was really an amazing experience.
I´m going to cook right now my dinner food. Yes, the Spanish schedule is a bit different. Usually they have dinner about 10pm. Since I spent here all the summer I had no other choice than adapt for habits.
One of the next articles will be about differences between spanish and probably all the world. :P
So... Stay tuned. :)

 
jersey- Terranova, skirt - New yorker, sandshoes- Primark, necklace- random, watches - Fossil

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára